הליכי המינוי והקידום של סגל עמיתי הוראה בטכניון מתנהלים על־פי התקנות האקדמיות, סימן לו’ ו־לז’.
תנאי בסיס למינוי או קידום בטכניון הינו עמידה בערכים וכללי יסוד של חינוך ומחקר מדעי – חתירה לאמת, אחריות, יושרה, ושמירה על חופש המחשבה והביטוי של הכפופים לנו. מעבר לכך נבחנת נאותות המינויים והקידומים במסלול עמיתי הוראה במספר ממדים: איכות ההוראה, ובכלל זה על פי משובים של עמיתים ותלמידים, מעגל השפעה (קורס, יחידה אקדמית, טכניון ואף מחוצה לו), ומעמד מקצועי (בעולם המעש, מחוץ לכותלי טכניון).
מורה – הדרגה מיועדת לעוזרי הוראה, מתרגלים ומדריכי מעבדות המלמדים/מתרגלים בקורסים בטכניון.
עמית הוראה – דרגה זו מיועדת למומחים בתחום מקצועי מותאם לתוכן הקורס בו הם מלמדים, או מורים בעלי ניסיון בהוראה אקדמית בתחום. מעגל ההשפעה מוגבל לקורסים הללו. מצופה הוראה איכותית והשתתפות בעדכון וחידוש שיטות הוראה והערכת למידה, ובמקרים הרלוונטיים גם עבודה כמתרגל אחראי בקורס עם מספר קבוצות תרגול.
עמית הוראה חבר – הדרגה מיועדת למומחים בתחום מקצועי מותאם לתוכן ההוראה, בעלי מעמד מקצועי משמעותי בעולם המעש מחוץ לכותלי הטכניון, או מורים מובילים בעלי ניסיון בהוראה אקדמית בתחום. הוראה איכותית ומעגל השפעה החורג מהקורס האחד: אנו מצפים ממועמדים לדרגת עמית הוראה חבר לתרום בפיתוח תוכניות לימוד ובעדכון/העשרת קורסים בתכנים עדכניים, להשתתף בפיתוח ועדכון שיטות לימוד, ובמקרים הרלוונטיים גם להיות מרצים אחראיים בקורסים עם מספר קבוצות הרצאה.
עמית הוראה מן המניין – הדרגה מיועדת לבעלי מעמד מנהיגות מוכח בתחומם המקצועי, או בהוראה אקדמית בתחום, ברמה לאומית. מעגל ההשפעה של עמיתי ההוראה בדרגה זו הנו רחב. מועמדים לדרגת עמית הוראה מן המניין נוטלים חלק בפיתוח תוכניות לימוד ובפיתוח שיטות הוראה והערכת למידה חדשות ברמה החורגת מהיחידה האקדמית אליה הם שייכים. נושאי דרגה זו הינם מנהיגים, בתחום המקצועי שלהם או בהוראה אקדמית, המהווים דמויות מופת מקצועיות וחינוכיות.
בעת קבלת החלטה בדבר הארכת מינוי אקדמי יערוך הדיקן או מי מטעמו שיחת משוב עם חבר הסגל, במסגרתה תידון גם אפשרות קידומו של חבר הסגל.
משנה לנשיא לעניינים אקדמיים
היסטוריית עריכה: נכתב ע”י פרופ’ שמעון מרום 29.5.22